Rok 2012 se měl stát tím posledním, co se na planetě Zemi odehraje. Poté se část populace domnívala, že nastane hrozivá apokalypsa, během níž zmizí všechno živé z povrchu zemského, nebo dokonce že zanikne sama planeta. Nic takového se však, jak již všichni víme, nestalo. Hra 2012 Shelter však počítá s tím, že se roku 2012 odehrálo velké neštěstí. Začíná apokalypsou, kterou hlavní hrdina přežije ukrytý v bunkru. Celý jeho osud zůstává v rukou zkušeného hráče. Dokážete se probojovat z podzemní základny a dovést lidstvo k nové zlaté éře? Svoje schopnosti si můžete vyzkoušet a my vám ještě před tím řekneme, jestli se jedná o zajímavě zpracovanou hru, jak se hraje a zda vypadá aspoň trochu dobře. Na vás už pak bude posoudit, jestli si vyzkoušíte své dovednosti v této hře.

Hned po spuštění je jasné, o jaký typ hry se vlastně jedná. Máte před sebou adventuru se vším všudy. Objevíte se na začátku bunkru, který byl trochu poškozen a hlavní hrdina je oblečen pouze do spodního prádla. U sebe nemáte zhola nic a musíte si nějak poradit a vymyslet, co dál. Projeďte si za pomoci myši celou herní obrazovku a dávejte pozor, jak se změní kurzor. V okamžiku, kdy se kurzor změní na symbol ruky, můžete s předmětem něco udělat. Někdy ale předmět vyžaduje jinou předcházející akci nebo další předmět. Jako první úkol se tedy pokuste hlavního hrdinu obléknout do nějakých věcí, aby po okolí nepobíhal takřka jak ho pánbůh stvořil. Ve spodní části herní obrazovky se nachází inventář, v němž se skladují všechny nalezené předměty.

Jakmile je můžete využít, automaticky se po kliknutí na požadovanou akci použije. Až se budete moci přesunout na další obrazovku, objeví se možnost kliknout na symbol ruky a postavička se vydá dále. Postupně narazíte na celou řadu zajímavých předmětů, ale ne každý z nich se pro vaši věc dá využít. Při hraní využijete plně svůj mozek, protože budete pátrat, jak by se dalo pokračovat, aby se hlavní hrdina dostal ze svízelné situace. Na konec hry se dá dopracovat v pohodě a žádný výrazný zásek by se snad konat neměl. Jestliže chcete vědět, jak to s postavičkou dopadne, určitě vám to prozrazovat nebudeme a necháme na vás, abyste si to sami zjistili.

Během hraní si poslechnete zajímavou a poměrně klidnou hudbu, která výborně doplňuje celou herní atmosféru. Po grafické stránce se jedná o klasicky provedenou adventuru, kde uvidíte celou řadu různých předmětů. Kliknout ale můžete pouze na to, co vám hra dovolí, takže byste se nikde příliš dlouho zaseknout neměli, což je možná trochu škoda a zároveň to zamezí, abyste se ztratili. Ale jako úvod do světa adventur se nejedná o špatný kousek, to zase ne. Jestliže se podíváme na hru 2012 jako na celek, pak jde o celkem dobře udělanou hru, která ale není příliš dlouhá. Za vyzkoušení rozhodně stojí, obzvlášť pro všechny milovníky jednodušších adventur s jedná o skvělou volbu. Lze říci, že motiv apokalypsy roku 2012 je zajímavý, nicméně v dnešní době, kdy víme, že se nic podstatného nezměnilo, trošku ztrácí kouzlo tajemna. Není to tedy hra na dlouhé zimní večery, ale trochu zábavy si u ní užijete. Na podobném principu jsou založeny i escape a klikací hry, např. Lost CabinPrison ThrowSnail Bob.

2012 Shelter - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.