Na různých poutích se můžete setkat s atrakcí zvanou Air Hockey. Jedná se o stůl, na kterém proti sobě hrají dva hráči a snaží se do oponentovy branky dostat puk. Pokud jste si tuto hru oblíbili, pak byla vytvořena její varianta na počítači. Air Hockey je oblečen do moderního 3D kabátku a můžete si vybrat hned z několika hokejových družstev, za něž lze nastoupit. Konkrétně můžete volit mezi devíti hokejovými reprezentacemi a chybět nemůže ani Česká republika. Překvapí absence našich bratrů ze Slovenska. Ve hře zvítězí ten hráč, kterému se jako prvnímu podaří nastřílet soupeři sedm gólů.

Oproti reálné hře má 3D Air Hockey jednu zásadní nevýhodu - nemůžete si zahrát proti živému soupeři, ale spokojit se musíte s počítačem řízeným protivníkem. Jakmile jedna strana vstřelí branku, soupeř dostane kotouč a může rozehrávat. Hrát se může odrazem od všech stěn, čehož by se mělo v taktice využívat a počítat s tím. Důležitými vlastnostmi úspěšného hráče musí tedy být rychlé reflexy a taktické uvažování.

Postupem času musíte porazit všechny soupeře, kteří se vám postupně staví do cesty. Na dohrání zápasu není stanovený žádný časový limit, ale většinu času se kotouč ani nezastaví, protože to prostě není cílem hry. Zvolit můžete různé taktické varianty, jak udolat soupeře. Záleží tedy jen na vašem úsudku, jestli vyberete důslednou obranu a odrážení puků, přičemž budete doufat, že se kotouč odrazí do soupeřovy branky, nebo zda zvolíte útočnou taktiku, kdy se všechny touše budou jen míhat, jakou rychlostí je budete na soupeřovu branku vysílat. Ze začátku by neměl být v podstatě vůbec žádný problém soupeře porazit, takže na prvních úrovních se naučíte hrát.

V další fázi hry se ale počítačem řízený oponent zvedá a začíná být rovnocenným soupeřem. Obtížnost si sami nikde nastavit nemůžete, takže se musíte spolehnout na to, že autoři hru dobře vyvážili, aby se po chvíli nestala nudnou. Autorům se to poměrně povedlo, protože již od druhé úrovně se soupeřem musíte vést vyrovnanou partii a puky létají neuvěřitelnou rychlostí. Pokud budete potřebovat hraní přerušit, můžete dohrát úroveň a zapsat si vypsaný kód, díky němuž můžete při příštím spuštění začít na uloženém místě, stačí jednoduše napsat kód do správné kolonky v menu. Týmy se nasazují v určeném pořadí, pouze se přeskakuje ten tým, který si hráč zvolí. Dlužno dodat, že hra se kompletně ovládá pohybem myši, pouze v menu využijete její levé tlačítko.

Pokud jde o celkové zpracování hry, nejedná se o žádný zázrak. Hra funguje na jednoduchém principu, ke kterému autoři nepotřebovali vytvářet složité modely figurek ani puku. Odrážení kotouče vypadá poměrně věrohodně, což by v podstatě mělo stačit. Graficky hra neuchvátí, zvuky dělá hlavně odrážející se puk a po vstřelení branky uslyší hráč signál. Pro prohru nestačí pouze jedna porážka, takže máte možnost opravy, což vzhledem ke stupňující se obtížnosti každý přivítá s povděkem. Co se týče zábavy, tak té si jistě užijete při cestě na vrchol dostatečné množství, ale skutečné hře na stole se to zdaleka nevyrovná, i když se autoři snažili. Za vyzkoušení však hra rozhodně stojí a hráč nebude litovat investovaného času, protože podobných her se příliš nenajde. Mezi další zajímavé hokejové hry patří Bounce Hockey.

3D Air Hockey - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.