Klasické skákací hry už se v dnešní době příliš nevyrábí (výjimkou jsou např. CavemanPapa LouieJumping Bananas), což je určitě škoda, protože se jednalo o poměrně oblíbené hry. Jednu takovou si vezmeme na paškál v následující recenzi - Alex in Danger.  Hlavním hrdinou se stane úplně malé zvířátko - mravenec. Dostanete do rukou osud maličkého tvora jménem Alex a musíte mu pomáhat v jeho nebezpečně vypadající misi. Vzhůru do boje, vojáku!

Ovládání nemohli autoři udělat jednodušší. Vystačíte si vlastně pouze se směrovými šipkami k pohybu a mezerník slouží ke střelbě ze zbraně. Alex se pohybuje po zajímavě zpracovaném světě, kde se nachází přírodní pomůcky pro vyskakování do větší výšky. Po dřevech se tedy snažte propracovat až na konec dané úrovně. Cestou musíte posbírat co nejvíce barevných drahokamů, za což si připisujete různý počet bodů podle barvy sebraného krystalu. Čím rychleji také hru dokončíte, tím lépe pro vás, protože od začátku se začíná odpočítávat bonusové skóre, které dostanete až na konci. Pokud budete příliš pomalí, dostanete se až do minusových bodů. Aby hra nebyla pouze o skákání ze strany na stranu, máte před sebou také nepřátelsky naladěné postavičky, které musíte zpacifikovat za pomoci zbraně, kterou má mravenec Alex vždy při sobě. Ale sledovat musíte aktuální stav nábojů zobrazený v pravém horním rohu herní obrazovky. Cestou totiž narazíte na další střelivo a to sbírejte, jinak Alexovi brzy dojdou náboje a nebude moci zbraň využívat.

Při skákání nutně využívejte svůj dobrý odhad a také přemýšlejte, protože ne ze všech pozic se Alex dostane na kýžené místo. Postupem času narazíte také na posuvné předměty, s nimiž musíte spolupracovat, jinak se dále nedostanete. Na začátku má Alex k dispozici čtyři střely na likvidaci nepřátel a čtyři životy, kdyby se dostal do nepříjemností. Čím se dostanete dále ve hře, tím obtížnější další postup bude. Kromě nepřátelských tvorů narazíte také na připravené pasti, které Alexe mohou zlikvidovat, takže si na ně dávejte pozor a za každou cenu se jim vyhýbejte. Cenné drahokamy se někdy nacházejí na těch nejnemožnějších a nejméně přístupných místech, takže se k nim budete muset dostávat možná i na několik pokusů. Celkově budete pravděpodobně hodně padat, ale časem přijdete na to, odkud se nejlépe odrážet při skocích, aby Alex doskočil na potřebné místo. Úroveň obtížnosti si sami nastavit nemůžete, takže autoři museli vyladit obtížnost sami, což se jim poměrně povedlo. První mise patří mezi ty jednodušší, ale postupně se úroveň obtížnosti navyšuje, takže se nemusíte bát, že byste se při plnění úkolu nudili.

Jakmile se vydáte do světa, začne hrát tajemná hudba. Některé činnosti vydávají zvuky, takže po této stránce si příliš stěžovat nemůžeme. Po vizuální stránce se jedná o klasickou plošinovku. Alex vypadá docela zajímavě, má s sebou pěknou zbraň a na hlavě helmu. Okolí není rušivé a pokud nemáte přehnané nároky, mělo by to stačit. Co se hratelnosti týká, což je právě u těchto her nejzásadnější vlastnost, pak můžeme konstatovat, že tu autoři zvládli slušně. Dále vás bude hnát touha za výhrou a zjištěním, jaké další úrovně si autoři na hráče připravili. Celkově se rozhodně nejedná o špatně zpracovanou hru a za vyzkoušení každopádně stojí. Na to, že hra vyšla již v roce 2006, se jedná o pěkný počin. Máte-li rádi skákačky, zkuste třeba Maria (Mario AdventureSuper Mario Bounce)  nebo Sonica (Sonic ExtremeSonic Crazy World).

Alex in Danger - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.