Mimozemská civilizace se pokouší o invazi na naší milovanou planetu Zemi. Jelikož se jedná o nepřátelskou rasu, musíme jí zastavit za každou cenu, jinak nikdo na planetě nezůstane mezi živými. Nepřátelé způsobně přichází po cestičkách a vy jim můžete v okolí stavět na odpor obranné objekty. Dokážete si poradit s hordami invazních jednotek? Jak již zkratka v názvu Alien TD signalizuje, jedná se o hru typu Tower Defense, kde se o obranu postarají automaticky střílející věžičky (z těchto her doporučujeme Desktop TDOnslaught 2Bloons TD).

Do začátku dostanete omezený počet financí, za něž si můžete pořídit pouze jednu obrannou budovu, protože každá z nich stojí určitý obnos. Vybrat si můžete ze čtyř různých staveb, ale na začátku máte finance pouze na dvě z nich, tudíž výběr bude jednodušší. Nepřátelé vám smí utéct desetkrát, ale jakmile uteče někdo další, tak už prohrajete. Každá z defenzivních věží má dvě důležité vlastnosti, kterými jsou dostřel a způsobené poškození. Vždy si musíte důkladně rozmyslet, jaké typy jednotek se vám budou hodit. Též se nejprve prohlédněte po okolí a vyberte nejlepší místa z taktického pohledu k umístění obrany. Jakmile si dobře rozmyslíte vše potřebné, můžete odstartovat jedním kliknutím na lebku v pravém dolním rohu obrazovky.

Na začátku cesty se po startu objeví symbol, na který musíte urychleně kliknout, aby se vám ještě přičetl finanční bonus. Poté se již objeví první vesmírný vetřelec, kterého potřebujete sestřelit. Ze začátku se budete potýkat s velkým nedostatkem finančních zdrojů, díky čemuž se nepřátelé dostanou hodně daleko. Již postavené obranné struktury lze postupem času vylepšovat, stačí na budovu kliknout a objeví se všechny možnosti, co se s nimi dá dělat. Výhodou je, že některé budovy střílí jednou ranou přímo po nepříteli, zatímco jiné mohou zasáhnout hned několik nepřátel najednou. Rychlost nepřátel je průměrná, ale rychlost hry si bohužel nastavit sami nemůžete, což není úplně nejlepší, pokud chcete nudnější pasáže projet na vyšší obrátky.

Celou dobu vám bude pro zábavu hrát muzika, která příjemně doplňuje hraní. Při likvidaci nepřátel uslyšíte jejich výkřiky. Grafika patří mezi standardní u typu her Tower Defense.  Nikoho tedy příliš neohromí, ale zároveň ani příliš neroztrpčí, protože se to prostě očekává. Autoři vytvořili několik typů nepřátel, které se střídají. Zajímavostí je, že jakmile vylepšíte obrannou budovu na určitou úroveň, změní se její vzhled, což vypadá poměrně pěkně. Jelikož narazíte na více než jednu misi, začnou se měnit i okolní věci. Kromě počáteční louky a lesa tedy později můžete narazit třeba i na dům u jezera. Jak je dobrým zvykem ve většině případů těchto her, kompletně si při ovládání vystačíte s myší. Před sebe dostanete ze začátku mapu, na které se postupem času objevují další a další mise, které potřebujete splnit na cestě za záchranou lidstva. Během každé úrovně přichází různý počet nepřátelských vln, což podporuje zajímavost. Úroveň obtížnosti se navyšuje postupně, takže ze začátku ještě likvidujete mimozemšťany poměrně jednoduše, ale později už to taková legrace nebude. Možná trošku škoda je, že autoři vytvořili pouze čtyři typy budov, protože větší variabilita by neškodila. Ve výsledku ale ani všechny použít nemusíte. Celkově se jedná o pěkně a hlavně zábavně zpracovanou hru typu Tower Defense, takže za vyzkoušení rozhodně stojí.

Alien TD - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.