V roce 2005 přišla na trh další hra podobná mahjongu , tentokrát hlavně se zvířecími postavičkami na obdélníkových kartičkách. Vaším úkolem nebude nic jiného, než odstranit všechny dílky z hrací plochy, aby se na ní nenacházelo vůbec nic. O principu hry Animal Mahjongg a dalších podrobnostech včetně hodnocení jednotlivých prvků se něco dozvíte na následujících dvou odstavcích. Na konci byste se měli dozvědět, jestli hra stojí za vyzkoušení, nebo se na trhu nachází větší množství podobně kvalitních, nebo ještě lepších her.

Jakmile kliknete na volbu Start, ocitnete se na hrací ploše a uvidíte před sebou spoustu kartiček se zvířátky, které potřebujete odstranit pro postup do další úrovně. A jak se vlastně ony obrázky odstraňují? Musíte si najít dvojici stejných obrázků, ale zároveň od sebe ona dvojice nesmí být příliš daleko. Cesta k nim se nesmí lomit přes příliš velké množství rohů, jinak je nelze spojit. To je rozdíl oproti klasickým mahjongům (Connect , TowerKuchařovo nádobí), kde tohle omezení nenajdeme, nicméně to vyznívá jako zajímavý prvek, díky němuž se hra i o něco ztíží, než kdybychom pouze spojovali shodné dvojice. Na vyklizení hrací plochy dostanete předem stanovený časový limit, takže potřebujete dělat akce opravdu rychle, jinak nemáte sebemenší šanci na úspěch. Určitou nevýhodou hry je, že si během hraní nemůžete udělat přestávku a drahocenný čas tak utíká neustále. Co se týká přehlednosti, nemusíte mít strach. Uvidíte hrací desku a nad ní se nachází aktuální číselné vyjádření úrovně a počet bodů.

Ve spodní části se nachází časový limit a počet zbývajících kostiček na hrací ploše. Zásadní je pravá strana, kde naleznete pomocné předměty, s nimiž se hra stává jednodušší. Máte jich ale k dispozici omezený počet, takže musíte šetřit a nevyplýtvat je příliš brzy. Využít tedy lze nápovědy, bomby, zamíchání karet a navýšení času. Někdy dostanete bonus za odměnu, což určitě využijete. Ne vždy k sobě patří kartičky s úplně totožnými obrázky, občas musíte najít ještě jinou spojitost mezi odlišnými obrázky, které vám na hrací ploše zbydou. Postupně se hra stane opravdu těžší a musíte se vypořádat hlavně s mnohem rychlejším přístupem, abyste vůbec měli šanci hru dokončit. Bonusy mohou být nesmírně užitečné, nejvíce asi ten, který přidá tolik potřebný časový limit.

Hned od úvodu se můžete zaposlouchat do hudební stopy, která zní celkem příjemně. Velkou nevýhodou hry je to, že jí autoři nechali pouze částečně přeloženou a nemůžete si tak přečíst, jak se vlastně hraje, protože jen málo z nás ovládá čínské znaky. Naštěstí je hra poměrně intuitivní, takže to nemusí být zase takový problém. Hra obsahuje více úrovní, což rozhodně můžeme přičíst k dobru, protože některé mahjongy si vystačí s jednou úrovní. Obtížnost se navyšuje postupně, takže ze začátku si poradíte bez problémů, ale v pozdější fázi už opravdu musíte hodně přemýšlet. Po vizuální stránce je hra v pořádku. Důležité je, že se od sebe obrázky dají odlišit a nevypadají takřka totožně, jako tomu může být u jiných mahjongových her. Z celkového pohledu se jedná o slušně připravenou hru, která sází na hratelnost a je celkem chytlavá, takže pokud si jí oblíbíte, neodejdete, dokud jí nedohrajete až do poslední úrovně. Za vyzkoušení rozhodně stojí!

Animal Mahjongg - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.