Na mravence má každý z nás svůj vlastní názor. Většinou to záleží na tom, kde se jejich kolonie zrovna nachází. Pokud mají své mraveniště na palouku nebo v lese, líbí se nám to jejich hemžení a pilná práce. Často jim dáváme kostku cukru, abychom jim přilepšili. Jiná situace nastane, pokud se nám zabydlí v kuchyni. To pak hledáme veškeré možné způsoby, jak se hemžícího hmyzu co nejefektivněji zbavit. Hra Ant War vám nabízí možnost pohledu z druhé strany – ze strany mravenců.

Vaším úkolem je rozšířit mravence po celém údolí (čili přesný opak oproti hře AntBuster, kde proti mravencům bojujete). Na začátku si vyberete libovolné jméno pro vaši mravenčí kolonii. Poté, co tak učiníte, budete mít na výběr, za který druh mravenců chcete hrát. Druhů je celkem pět a každý z nich má své výhody. Sběrači listů (Leaf Cutter) jsou nejúspornější co do spotřeby potravin, Ženci (Harvester) jsou nejlepší v hledání potravy, Tkalci (Weaver) nejrychleji rozmnožují mravence, Tesaři (Carpenter) jsou mistry v kopání a pěstování a konečně Ohniví mravenci (Fire) jsou mistry boje. Je tedy pouze na vás, jakou taktiku si zvolíte. Začínat budete pouze s několika málo jedinci. Každý mravenec má v mraveništi své místo. Neexistuje, že by nějaký lelkoval. Aby se kolonie rozšiřovala, musí se neustále rodit noví mravenci. O to se starají mravenčí zdravotní sestřičky. Samozřejmě je potřeba potrava pro děti a ostatní. To mají na starost hledači potravy. Čím více se budou mravenci rozmnožovat, tím více prostoru budou potřebovat. O stavební materiál se starají mravenci – dělníci. A stejně jako každé společenství, i mravenci mají své přirozené nepřátele. S těmi bojují mravenčí vojáci.

Množení mravenců, hledání potravy a stavění mraveniště by mělo být v neustálé rovnováze. Svoji taktiku můžete neustále měnit přidělováním vašich mravenců na jinou práci. Velice důležité jsou pro váš postup drahokamy. Ty jsou hlavním platidlem, za které si můžete kupovat různá vylepšení. Například každodenní bonus ve formě extra potravin nebo nových mravenců. Hra má hned několik levelů. K dokončení každého z nich potřebujete dosáhnout určitého počtu mravenců. Jakmile se vám povede postoupit do dalšího levelu, naskytne se vám možnost obsadit novou kolonii. Zabydlíte se na zahradách, v domech, lesích a dokonce i na místní pláži. Produktivitu mravenců značně ovlivňuje počasí. Pokud svítí sluníčko, všechno se jim daří lépe, než když lije jako z konve.

Nemějte strach, že nebudete vědět, jak hru hrát. Neustále je vám k dispozici moudrý Děda Mravenec, který vám radí s novinkami ve hře, anebo pokud se mu zdá, že je vaše taktika neefektivní. Pro neangličtináře může být trochu problém to, že na vás Děda mluví právě v angličtině. Ale v dnešní době je devadesát procent online her v tomto jazyce, proto by vám tato skutečnost nemusela činit vážnější problém.

Hra je opravdu krásně řešená. Je jednoduchá, a to je na ni úplně nejvíce sympatické. Zaujme jak ty úplně nejmenší až po ty narozené trochu dříve. A až se budete příště zase rozčilovat, že máte v bytě mravence, vzpomeňte si, že ani oni to nemají zrovna jednoduché. Dřou se do úmoru, ale nikdy si na nic nestěžují. Pracují v zájmu své ohromné rodiny a nikdy se neptají proč. Možná bychom si z nich my, lidé, mohli vzít občas příklad… Mezi další zajímavé hry se zvířaty patří My Dolphin ShowHome Sheep Home 2 a Snail Bob 2.

Ant War - recenze - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.