Mravenci patří mezi největší siláky v přírodě a také mezi nejnebezpečnější nepřátele sladkého jídla. Autoři hry s názvem Antbuster pro hráče vytvořili zajímavou hříčku. Dostanete za úkol ubránit krásně vypadající dort před nájezdy hladových mravenčích darebů. Na první pohled si můžete myslet, že všechno půjde jako po másle, vždyť mravenci vypadají hrozně malí, ale opak je pravdou. Mravenci se pohybují neskutečně rychle a mají chuť na velice lákavý dortík. Tohle všechno zní dosud lákavě, ale vypadá hra opravdu dobře? A nebude to příliš jednotvárné? Na tyto a další otázky se pokusíme odpovědět na několika příštích řádcích, kde zhodnotíme hru z celkového pohledu, její klady a zapomenout nelze ani na její zápory, pokud tedy nějaké najdeme.

Jak již bylo napsáno výše, mravenci se pokusí získat pro sebe kousíček dortu a poté ho ponesou do svého mraveniště, aby se podělili s ostatními. Díky tomu máte trochu času na to, abyste je zlikvidovali přinejhorším na zpáteční cestě, pokud by vám napoprvé dokázali utéct. Nesmíte nechat zmizet dort, který chráníte. Pro ochranu majetku si pořídíte různé kanóny, které po mravencích začnou pálit, jakmile se jim dostanou na dostřel. Dostřel si též musíte ohlídat, protože samo sebou není neomezený. Obranné jednotky je nutné rozmisťovat takticky, aby mohly střílet co nejčastěji a zlikvidovat tak hordy lačných mravenců. Kanón se automaticky zaměří na nejbližšího nepřítele, nicméně nastavit dělům vlastní cíl můžete, stačí kliknout na mravence a zaměřit ho. Každé pořízení obrany něco stojí a postupem času se cena navyšuje, jak umisťujete stále další a další děla. Když na dělo kliknete, uvidíte možná vylepšení. Po spuštění hry se automaticky začne odpočítávat čas do invaze prvních mravenčích sil. Jakmile odpočet skončí, začnou se z díry v zemi rojit spousty mravenců, kteří vám chystají něco sníst.

V pravém spodním rohu herní obrazovky přehledně uvidíte, kolik peněz ještě máte k dispozici a v jaké úrovni se nacházíte. Každý mravenec má u sebe ukazatel, na němž uvidíte, kolik mu ještě zbývá života. V okamžiku, kdy si potřebujete udělat přestávku, stačí jednoduše kliknout na symbol hodin ve spodní části a máte pauzu. Pobíhající mravenci dokážou napáchat slušné škody a brzy se může stát, že se na hrací ploše úplně ztratíte. Nepřátelé vybíhají z díry postupně a nezávisle na tom, kolik jich zabijete, a proto se může v jednu chvíli na hrací ploše objevit několik různých úrovní mravenců. Když na mravence kliknete, můžete také kromě jeho zaměření zjistit, na jaké se nachází úrovni, kolik má energie a jak je rychlý. Zkuste i další strategické online hry Penguins Attack 3Bloom Defender a Elite Force Defense, případně jinou z obranných her.

Vizuálně se určitě nedočkáte žádných hodů, ale pro potřeby hry grafika úplně vystačí. Docela na slušné úrovni se nachází umělá inteligence. Mravenci se totiž snaží před nepřátelskou palbou utéct a neběhají po stále stejných cestách, jako tomu bývá u jiných obranně laděných her. Celkově se jedná o poměrně dobře zpracovanou hru, a protože má i vlastní neotřelý nápad, patří mezi jedny z lepších her tohoto typu. Postupem času se navyšuje úroveň herní obtížnosti, což přispívá k dobré hratelnosti a zábavě. Během testování se neobjevily žádné závažné problémy, což určitě je dalším kladem. Verdikt tedy bude tentokrát jednoznačný: rozhodně doporučujeme vyzkoušení hry Antbuster, protože příliš podobně kvalitních a hlavně inovativních her nenajdete.

Antbuster - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.