Fresh New Games přináší poměrně zajímavou novinku, kterou nazvali Backyards Buzzing. Jedná se o netradičně udělanou strategickou hru, jejíž děj se odehrává na zeleném paloučku. Jednoho klidného dne se odehrává děj hry, kdy nepřátelský hmyz vysílá invazní jednotky proti vám a vy se musíte ubránit a následně svého protivníka zničit. Vše funguje na jednoduchém principu a jistě nebude dlouho trvat, než si na základní principy zvyknete, přesto se je pokusíme alespoň zběžně popsat v příštím odstavci. V poslední části této recenze se pak zaměříme na technické parametry Backyards Buzzing. Naším cílem je odhalit slabiny i silné stránky této hry, aby si případní zájemci mohli dobře rozmyslet, jestli se jim vyplatí do hry investovat svůj volný čas, nebo se raději poohlédnout po nějakém jiném kousku.

Hra se dá ovládat kombinovaně za pomoci myši i klávesnice. Myš využijete hlavně na práci s prostředím a jednotlivými prvky, zatímco klávesnice slouží k posunu po mapě nebo využijete některé klávesové zkratky. Ve hře existuje několik typů budov, které se dají postavit a každá z nich produkuje něco jiného. Zároveň se dají budovy různě kombinovat. Každá z budov stojí určitou sumu, takže na některé bude nutné opravdu dlouho šetřit, než je lze postavit. Budovy se postupem času vylepšují a vyrábí mnohem silnější hmyzí bojovníky. Ihned po startu musíte postavit první budovu, díky níž získáte možnost vycvičit si válečníky, s nimiž se dá vyrazit proti nepříteli. Kromě pohyblivých jednotek si můžete vystavět i obrannou věž, která pálí na oponenty, jakmile se jim dostane někdo na dostřel. Jakmile může vámi vybraná jednotka nebo skupina jednotek zaútočit, objeví se zaměřovač.

Baví vás obranářské strategie? Zkuste třeba Castle Keeper, Relic of War, The Last Shelter.

První mise je opravdu jen na zahřátí a vyzkoušení ovládání. Nepřátelé nejsou dostatečně silní, aby vám nadělali problémy. Jakmile dokážete zničit jednu nepřátelskou základnu, okamžitě se vyrojí další a musíte se tedy postavit před další hrozbu. Jakmile dokončíte kolo, automaticky začnete se vším, co jste měli na konci minulé mise, a dokonce začínáte na úplně stejné pozici. Postupem času se nepřátelé stále více množí a musíte si dobře rozmyslet, do čeho vlastně chcete investovat. Nad jednotkami se nachází barevný pruh (zelený u vašich jednotek, červený u soupeřových), jenž symbolizuje, kolik života ještě jednotce zbývá, než zmizí z povrchu zemského. Pokaždé musíte dobře rozvrhnout síly, jinak přijdete o množství jednotek a nebudete mít další finance na obnovu armády.

Po vizuální stránce se nejedná o nějak extrémně příjemný zážitek, i když nutno uznat, že pohyblivé jednotky a budovy se celkem povedly. Okolní terén ale nic moc pěkného není. Ke hře si vyslechnete zajímavý hudební doprovod, který podporuje napínavou atmosféru. Obtížnost se stupňuje automaticky a velký problém bude, že nemáte dostatečný počet peněz, abyste si mohli budovat armádu podle vlastních představ. Kvůli tomu musíte hodně zapřemýšlet, abyste rozvrhli peníze a zbytečně se nepřipravili o armádu. Návaznost misí je sice zajímavá, ale může to působit určité obtíže. Pohyb po herním prostředí se dá po chvíli naučit a ani herní interface není nepřehledný, což je rozhodně dobře. Mezi hry se Backyards Buzzing zařadí k těm lepším kouskům, které na nás autoři nahrnuli. Díky tomu hru určitě doporučujeme k vyzkoušení.

Backyard Buzzing - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.