Zavítáte-li někdy do arabských zemí, nezapomeňte ochutnat tamní specialitu – falafel. Že nevíte, co to je? Jedná se o bezmasé jídlo, které si získává popularitu nejen u vegetariánů po celém světě. Jsou to kuličky z rozmichovaného římského hrachu (neboli cizrny), cibulky a bylinek. Jestli se vám tato kombinace nezdá zrovna nejchutnější, je to znamení toho, že jste falafel nikdy neochutnali. Je to totiž dobrota! A hra Falafel King vám možná navede k tomu, abyste si ho připravili buď sami doma, nebo na něj vyrazili do nějaké té arabské restaurace. Ty se i u nás v České republice docela dost rozmáhají.

V této hře se ocitnete v roli statného Araba, který falafel miluje nade všechno na světě a rád by ho naučil jíst i lidi v západním světě. Opustí proto svůj domovský stát a vydá se do kulturně odlišné Evropy. Vezme si s sebou jen svůj malý pojízdný krámek a pomocníka. Všechno ale beztak oddře sám, protože pomocník nepatří mezi nejpilnější pracanty. Lidé samozřejmě nejprve k snědému chlapíkovi nabízejícímu neznámé jídlo nemají zrovna největší důvěru. Pak se ale najdou první, co ochutnají a zjistí, o jakou lahodu doposud přicházeli. Pověst o cizinci s bezvadnou pochoutkou se rychle rozkřikne a zákazníci se začnou množit.

Samotný falafel by samozřejmě tolik nenadchnul. Sice tvoří základ pokrmu a sám o sobě má hodně výraznou chuť, ale je přeci jenom nutné ho něčím trošku doladit. Náš arabský prodejce si s sebou naštěstí přivezl rodinný recept, který se v jeho rodině dědí z generace na generaci. Základem je arabský chléb pita, který se naplní ostatními surovinami. Přesně tak se totiž falafel všude na východě jí. Možná vám to trochu připomene mexickou tortillu, která je Středoevropanovi přeci jenom kulturně bližší, přestože Mexiko je od nás o dost vzdálenější, než arabský svět. Do kapsičky udělané z pita chlebu se přidají kuličky falafelu, zeleninový salát a také humus. Toto slovo se sice v našich končinách používá pro něco (slušně řečeno) hodně nedobrého, ale v arabském světě je humus výbornou pomazánkou z cizrny, kterou dělají při každé příležitosti. Náš Arab si chtěl nechat pootevřená zadní vrátka, proto k těmto orientálním surovinám přidává i něco, co je naší kultuře dost blízké – hranolky. Jakmile dáte všechny tyto části pokrmu dohromady, vznikne vám něco překvapivě dost dobrého.

Hra Falafel King není členěná na levely. Jenom vám postupně přibývá víc a víc zákazníků. U každé mísy s ingrediencemi máte napsáno, kolik chce zákazník čeho naložit do svého pita chlebu. Dejte si pozor, aby vám některá přísada nedošla. V takovém případě byste museli donutit svého líně pokuřujícího pomocníka, aby vám vše doplnil. A to pokud možno co nejrychleji. I v této hře totiž nechtějí zákazníci na své jídlo čekat moc dlouho. U každého z nich uvidíte ukazatel, který vás informuje o jejich náladě. Nejprve se na dobroučký falafel moc těší. Jakmile je ale necháte dlouho čekat, začnou být pořádně naštvaní a mohou vám dokonce i odejít. Snažte se, aby se vám to stávalo co nejméně. Něco takového by vám jako obchodníkovi dost poškodilo pověst a zákazníků by ubylo. Ochutnejte s námi alespoň střípek z orientální kuchyně a zároveň se dobře bavte! Podobné hry jsou např. Texas SaloonTaco MiaHot Dog Bush.

Falafel King - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.