Jak náročné může být starat se o vlastní farmu? Pokud si představujete, že to nemůže být nic tak moc obtížného, vězte, že jste úplně mimo. Hra Farm Mania 2 vám ukáže, že je to opravdu veliká dřina a občas je potřeba řešit úkoly, na které byste jinak ani nepomysleli.

Ve druhém pokračování hry Farm Mania se opět ocitneš v roli farmáře, který se snaží zajistit maximální rozkvět své farmy a ukázat, že právě ta jeho je lepší než všechny ostatní.

Hra má orientační mapu, na které jsou jednotlivé úrovně označeny hvězdičkami. Tu aktuální poznáš snadno, protože hvězda, která mu odpovídá, je označena zlatě a otáčí se. Na mapě dále najdeme několik budov, a sice obchod, ranč, trh a školu. To hlavní se ale odehrává na farmě, kde pěstuješ plodiny a staráš se o svá hospodářská zvířata a na trhu, kam odvážíš produkty určené k prodeji.

V jednotlivých budovách můžeš sledovat několik ukazatelů. Jedná se o rychlost práce místních zaměstnanců, úroveň jejich zdraví (zřejmě tedy i hygieny) a jak dobrým vybavením disponují. Praktický význam těchto ukazatelů pro hru je ovšem mizivý. Na základní mapě dále najdeme možnosti menu, které nás pošle zpět na úvodní obrazovku a play, která spustí aktuální level. Pokud hru opustíme, můžeme v ní později opět pokračovat; budeme dotázáni, zda chceme spustit novou hru nebo pokračovat v té rozehrané. Jako celá řada her je i tato kompletně v angličtině, ovšem v dnešní době má její alespoň základní znalost snad úplně každý.

Sluší se podotknout, že zážitek ze hry občas kazí reklamní animace, které musíme nechat odehrát, než můžeme pokračovat dále. Jakmile se i přes toto úskalí dostaneme do úrovně, jsou nám sděleny cíle mise. Jak zjistíme, prvním cílem je vydělat 100 dolarů a prodat 2 kusy zeleniny (pravděpodobně se jedná o dýně). Vzhledem k tomu, že 1 kus této zeleniny prodáme na trhu za 50 dolarů, je zřejmé, že splnění tohoto cíle je velice snadné.

Nejprve ale musíme zjistit, jak takovou zeleninu vypěstovat. V pravé dolní části obrazovky se nachází ikony zastupující semena jednotlivých plodin. Klikneme tedy na obrázek dýně a zasadíme ji do jednoho ze záhonů. Hra nám v úvodních úrovních poskytuje kompletní nápovědu, takže se nemůže stát, že byste neměli tušení, jak postupovat dál. Jakmile máme semena zasazena (zpravidla se hodí je vysázet do více záhonů), je potřeba je zalít. To provedeme tak, že klikneme na pumpu a starý farmář nám napumpuje vodu, která se pak objeví ve kbelíku vedle pumpy. V pozdějších fázích hry to může představovat problém, protože můžeme mít jen jeden kbelík vody současně. Lze to však vylepšit.

Zalijeme záhon a z půdy začnou okamžitě rašit rostlinky naší zeleniny. Když dorostou do určité velikosti, je třeba je okopat, aby mohly plně dozrát. Hra ti opět napoví, až to bude třeba; po této akci již dýním nebude nic bránit dorůst úplně. Až dozrají, je potřeba je sklidit a naložit na povoz, který je pak odveze na trh, kde se prodají. Povoz na trh pošleš kliknutím na šipku vedle něj. Pokud je ovšem plně naložený, odjede na trh automaticky; zpět se vrátí naložen dolary.

Více vítanou vlastností hry než otravné reklamy je skutečnost, že pokud opustíme okno či kartu, na které ji hrajeme, hra se automaticky pozastaví, což umožňuje paralelně například chatovat na facebooku nebo provádět jakoukoli jinou činnost bez obav, že se nám ze záhonů zatím stane kompost.

Je třeba poznamenat, že na každou akci máš určitý čas a pokud ji nevykonáš dost rychle, tedy pokud nestihneš zalít záhon nebo nakrmit zvířata, stane seti, že zelenina uschne nebo zvíře pojde hlady. Rovněž pokud zeleninu nestihneš sklidit, zplesniví a záhon je znehodnocen; po zbytek úrovně už na něm nelze nic pěstovat. Hraje se také na celkovou rychlost: pokud splníme zlatý čas, který je na časomíře uveden, získáme bonus.

Když se nám povede level dokončit, přesuneme se na ranč, kde nakupujeme nové věci. Hra opět napoví, kterou zakoupit nejdřív. Postupem času nás čekají těžší a těžší výzvy, nicméně tato oddechovka by neměla představovat z hlediska hratelnosti závažnější problém.

Chceš-li si vyzkoušet, co takový život farmáře obnáší, směle do toho. Občas to vážně není legrace. K dispozici máme i další farmářské hry, například Farm ManiaFarmer nebo Virtual Farm.

Hodnocení: 7/10

Farm Mania 2 - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.