Prasátka se vydávají do boje! Už ani ve zvířecím světě nevládne klid a mír. Zvířata se poučila od lidí a chystají se do války. Jindy mírumilovná prasata se rozhodla zaútočit na svůj vlastní druh a hráč může být u toho. Po vzoru japonských vojáků se prasátka rozhodla likvidovat nepřátele ve stylu kamikadze. Vžijte se do této zvláštní a originální situace ve hře Kamikaze Pigs. Může taková hra vůbec fungovat? A jak to celé vypadá? To se dozvíte na několik příštích řádcích, kde se hru pokusíme shrnout a následně zhodnotit, jestli vůbec má cenu se do jejího hraní pouštět.

Boje probíhají během několika dní. Každý den dostanete jiné bojové úkoly, takže se připravte na celkem slušnou porci válečného běsnění. Za všechny splněné mise dostanete hvězdičkové ohodnocení podle kvality provedení. Pro postup do další úrovně musíte dosáhnout na symbol červené vlaječky, která signalizuje minimální nutný počet mrtvých nepřátel. Útok si takticky rozplánujte, aby se vám podařilo na nepřítele udeřit v ten nejlepší moment a zasadit mu fatální ránu, když to nejméně očekává. Abyste měli o pořádnou porci motivace postaráno již od začátku, můžete se podívat, jaká ocenění lze za zdárný průběh jednotlivých misí získat. Během postupu se budou počty splněných úkolů navyšovat, až se vám podaří odemknout si dané ocenění.

Velice důležitou součástí hry je také prasečí laboratoř, kde si můžete vyvíjet nové technologie, které pomohou při boji s nepřátelskými čuňátky. Každé vylepšení pochopitelně něco stojí, takže musíte nejprve našetřit dostatek financí. Vlastním útokem způsobíte v nepřátelských řadách takový zmatek, že po sobě jednotky můžou dokonce začít střílet, čehož bude nejlepší využít. Ze začátku musíte čelit poměrně jednoduchým úkolům, ale postupem času už si musíte trochu zapřemýšlet, jelikož jinak se do další úrovně dostanete jen těžko. Vybírejte nejlepší místo pro provedení zákeřného útoku na prasečí vojsko! Likvidování nepřátel vypadá jako legrace a zajímavé je, že pokaždé může mise dopadnout jinak, protože stačí změnit jen minimální detail a už se dějí úplně nové věci. Variabilita misí tedy také hovoří pro kladné hodnocení. Pokud budete chtít dojít až na úplný konec hry, určitě se zapotíte při řešení složitějších misí.

Hru kamikaze Pigs perfektně doplňuje bojovně naladěná hudba, která přesně koresponduje s děním na hrací ploše, za což autorům patří slova chvály. I ostatní zvuky stojí za povšimnutí a celkem odpovídají realitě. Pokud byste z nějakého důvodu chtěli zvuk úplně vypnout, můžete to udělat jednoduše přímo v menu. Ovládání není vůbec složité, protože si vystačíte jen s myší. Vizuálně hra vypadá poměrně sympaticky a někdy narazíte i na docela detailní vyobrazení. Obtížnost se navyšuje postupně, vybírat si jí sami nemůžete, nicméně autorům se vše povedlo vyladit poměrně vhodně, takže si jistě rychle na navyšující se obtížnost úkolů zvyknete. Při této hře lze příjemně strávit spousta času, protože ten dokáže plynout opravdu neuvěřitelnou rychlostí, když se člověk skvěle baví, což pravděpodobně u prasečí bitvy budete. Téma vybrali tvůrci též originálně, vždyť prasečích bojůvek s kamikadze útoky se příliš mnoho nevidí. Celkově se do Kamikaze Pigs rozhodně pusťte, protože se jedná o nadprůměrně podařenou hru, kde se bojuje, ale zároveň využijete i svou šedou kůru mozkovou. Mezi podobně zábavné hry patří Hobo 4Boxhead Zombies a Age of War

Kamikaze Pigs - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.