Ve světě počítačových her existuje hned několik stálic, které prostě pozná úplně každý, kdo se alespoň trochu orientuje. Pravděpodobně nenajdeme slavnější postavičku, než je všemi zbožňovaný instalatér, který se vydává do boje s různými příšerami. Tím hrdinným bojovníkem není nikdo jiný, než Super Mario Bros. Ročně vychází celá řada her v hlavní roli s tímto úžasně charismatickým chlapíkem s charakteristickým knírkem a oblečením. Ve většině případů se jedná o zajímavě udělané akční arkády, nicméně občas se najde výjimka a se Super Mario Brosem se můžeme setkat třeba i v pexesu nebo v drsné střílečce. My se ale přesto podíváme na žánr tradiční, kde je Super Mario jako doma. Zblízka se totiž podíváme na hru s názvem Mario Adventure. Nejedná se o hru od původních autorů, ale za tento kousek vděčíme nadšeným fanouškům stejně jako v mnoha dalších případech. A jelikož se nemusí jednat o profesionální tým autorů s ohromnými zkušenostmi, měli bychom se na hru raději důkladně podívat a zjistit, jestli stojí za vyzkoušení.

Super Mario Bros se tedy opět vydává do akce a před ním stojí těžké zkoušky. Proti němu se postaví celá řada nepřátel a musí se přes ně propracovat na konec každé z úrovní. Aby toho nebylo málo, ještě ke všemu cesta nevede úplně jednoduše a Super Mario si bude muset poradit s přeskakováním propastí. Takže si vezměte jeho osud do rukou a dávejte pozor, kam skáčete. Hra se ovládá poměrně jednoduše a vystačíte si kompletně s klávesnicí. Pro pohyb využijete směrové šipky, ale pokud si myslíte, že při vyskakování do vzduchu využijete šipku nahoru, pak se mýlíte.

Z dalších Mario her jsou pěkné Paper WorldCrossoverAdventure 2.

Skok do vzduchu se provádí stiskem mezerníku. Občas narazíte na situaci, kdy něco leží příliš vysoko a Super Mario se tam prostě obyčejným skokem nemá nejmenší šanci dostat. To vyřešíte tím způsobem, že zkombinujete šipku dolů a následný skok, čímž se Super Mario Bros odrazí a skočí do velké výšky. V každé úrovni se snažíte dostat do cílové oblasti, která je symbolizovaná bílým otazníkem v zeleném kruhu. Kromě toho narazíte i na různé bonusy, takže nezapomeňte posbírat všechny penízky a hodit se určitě budou i zelené houbičky symbolizující počet Super Mariových  životů. Nepřátele musíte likvidovat obvyklým způsobem, tedy že jim skočíte na hlavu.

Super Mario při skákání vydává zvláštní zvuk, ale hlavní je při hře hudební doprovod, který celkem připomíná klasické kousky Super Maria od věhlasnějších autorů. V dnešní době se sice jedná už o přežitek starých dob, ale atmosféru to navodí zajímavou.  Po vizuální stránce se též nejedná o žádnou zázračnou hru, ale spíše o dosažení standardu her v hlavní roli se Super Mario Brosem. Autoři sice nepatří mezi úplné profesionály, nicméně hra je celkově dobře udělaná a pro milovníky Super Maria a jeho poskakování se jedná o další zajímavý kousek do sbírky. Pro hráče, kteří se však s tímto velikánem nikdy nesetkali, bychom doporučili jiný kousek. Herní systém ničím nevybočuje ze zajetých kolejí a obtížnost se určitým způsobem zvyšuje postupně. Mario's Adventure patří mezi jednoduché arkády, které zaujmou i v dnešní době svou hratelností a zábavností. Sice se nejedná o nějak extrémně dlouhé dílo, ale přesto za vyzkoušení stojí.

Mario Adventure - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.