Na rozmanitých herních serverech se poměrně často potkáte s typem her, kterým se říká mahjong. Musíte v nich odstraňovat jednotlivé dílky, na nichž se nachází shodné obrázky. Mahjong vznikl již před spoustou let v daleké Číně a velký boom zaznamenal díky různým počítačovým hrám, kde se mu dostalo poměrně velkého prostoru. Každý rok tak vychází stále nové kousky a pravidla se čas od času lehce modifikují. Aby se hráči mohli jednodušeji orientovat, přinášíme recenzi na jednu z těchto mahjongových her, jež se jmenuje Melody Mahjong. Čtenáři by se měli dozvědět, jestli hra přináší nějaké zajímavé prvky nebo zda se drží starých dobrých vyšlapaných cest. V klidu se začtěte a nechte si poradit, zda se do Melody Mahjongu pouštět, nebo vybrat raději nějakou lepší hru.

Herní princip je velice podobný u všech mahjongů (zkuste třeba Mahjong MixMahjong EmpireKuchařský Mahjong), nicméně Melody Mahjong přináší určitou méně využívanou možnost. Musíte totiž dvojic dílků přesunout úplně k sobě, aby bylo možné je odstranit. Najděte si tedy vhodnou pozici, kam by se daly dílky na hrací ploše umístit a dostaňte je pryč. Cílem je samo sebou vyprázdnění celé hrací plochy. Na dohrání úrovně dostanete předem stanovený časový limit, po jehož vypršení prostě prohrajete. Za každé odstraněné dílky obdržíte určitý počet bodů. Hra celkově obsahuje hned dvacet na sebe navazujících úrovní, což vypadá jako slušný počet, nicméně na nějak dlouho vás to u hry neudrží. Ovládání probíhá kompletně za pomoci myši.

Chvilku možná budete potřebovat, než si zvyknete, protože se jedná o netradiční ovládání, ale ve výsledku celkem vyhovuje. Musíte vždy označit směr, kterým chcete, aby se dílek s obrázkem vydal. Dílek se poté rozjede a zastaví se až v okamžiku, kdy do něčeho cestou narazí. Pokud byste chtěli, můžete na cestou vyslat více dílků, nemusí jezdit pouze jeden. Za zdárné dokončení úrovně v brzké době dostanete speciální časový bonus a to se určitě vyplatí. Ze začátku ani příliš o jednotlivých tazích přemýšlet nemusíte, ale s postupem času a přibývajícími úrovněmi už by to chtělo trochu zapojit do hraní i šedou kůru mozkovou, jelikož se situace na hrací ploše značně komplikuje.

Aby se hráči nenudili a ticho je neděsilo, můžete si poslechnout hudební doprovod, který působí poměrně uklidňujícím dojmem a dal by se označit za povedený. Herní interface je vyřešen prostě a přehledně, což určitě není na škodu. Hrací plocha zabírá většinu herní obrazovky a ve spodní části pak najdete lištu se všemi potřebnými údaji. Znaky na obrázcích od sebe ještě celkem lze odlišit. Obtížnost se navyšuje hezky postupně, takže se nemusíte děsit hned od začátku. Určitou chybu autoři udělali s tím, že když hráč dá pauzu, nezakryje se hrací plocha a klidně tak lze nerušeně přemýšlet nad dalšími tahy, zatímco časomíra nehnutě stojí. To se jistě dalo vyřešit lépe. Celkově ale Melody Mahjong patří mezi příjemnější překvapení, protože jsme toho od hry příliš nečekali a ona přichází se zajímavým herním mechanismem, který rozhodně mezi mahjongy není běžný. Drobné chyby na kráse se hře odpustit dají, a proto ji můžeme s klidným svědomím zařadit mezi ty lepší hry, jaké jsme měli možnost vyzkoušet a zhodnotit.

Melody Mahjong - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.