Hru s názvem Mushroom Farm Defender můžeme směle zařadit mezi obranné online hry,  které každý rok zaplavují trh ve větším množství. Z toho důvodu se pomalu nedá na trhu orientovat, a proto musíme přijít my s recenzí, která vnese alespoň trochu světla do temných zákoutí. Typ Tower Defense vesměs staví na stejném základu, kdy se snažíte ubránit si cesty před nepřátelskými jednotkami a doufáte, že se nikdo nedostane až na konec cesty. Mushroom Farm Defender v zásadě není o ničem jiném, ale přesto se od řady obdobných her poměrně hodně liší. Ale bližším herním vlastnostem a parametrům se budeme věnovat v následujících dvou odstavcích, abychom nakonec čtenáři prozradili, jestli se podle našeho názoru jedná o kvalitní kousek, který by neměl chybět mezi nadšenými hráči.

Mushroom Farm Defender na první pohled vypadá jako všechny ostatní hry tohoto typu. Ale zásadní rozdíl oproti drtivé většině je v tom, že se ocitnete v mnohem větší oblasti a z toho důvodu se lze posouvat po mapě. K tomu slouží klávesy W, A, S a D nebo jednoduše klikněte někam v minimapě, jíž najdete v levém rohu obrazovky. Poslední možností, jak přejedete na požadované místo, je přesunutí kurzoru k rohu mapy. Postavit můžete některý z různých typů obrany, ale potřebujete mít dostatečný počet peněz. Poté si pečlivě vyberte nejvhodnější oblast, kde by se obrana měla postavit a tam jí zbudujte. Po kliknutí na již existující jednotku se objeví menu, kde lze zjistit různé zajímavosti, vylepšit jednotku za určitý finanční obnos, prodat jí nebo vybavit některým ze zakoupených elementů.

Elementy jsou další inovací oproti většině podobných her (Trojan War, Penguins Attack 4, Desktop TD 4), protože si vyberete jeden z nabízených elementů, ten poté umístíte do některého z obránců a ten si tím vylepší své schopnosti. Každý z elementů má různý efekt a v závislosti na úrovni se zvyšuje. Žádný z elementů již nelze z obránce odebrat, ale pokud obránce prodáte, automaticky se vrátí do vaší zásobárny. Před začátkem hry si ještě volíte jednu ze tří nabízených map, kdy se každá z nich různě klikatí, takže si vyberte tu nejsympatičtější a už se takřka můžete vydat vzhůru do akce. Ještě zbývá si zvolit jednu ze tří obligátně nastavených obtížností (Easy, Normal, Hard). Poté se už dostanete do hry a odpočítává se čas, který zbývá do příchodu prvních nepřátel. Do té doby si musíte vybudovat dostatečně silnou pozici, aby nepřátelé neměli šanci se dostat až na farmu. Ze začátku se musíte spolehnout hlavně na základní obranu, protože k dispozici máte pouze omezený počet peněz a na dražší jednotky prostě nemáte nárok. Každá jednotka potřebuje chvíli na postavení, takže s ní hned počítat nemůžete, což si dobře rozmyslete. Nepřátelé se objevují v různých variacích, což vypadá celkem zajímavě a můžete se těšit na zajímavé tvory.

Již od samotného úvodu se můžete zaposlouchat do celkem příjemného hudebního doprovodu, jenž nijak nevyrušuje ani neodebírá hráčovu pozornost. Nepřátelé při útěku vydávají legrační zvuky. Po vizuální stránce se nejedná o úplně marný pokus, protože některé detaily ve hře najdete a různorodost příšerek podporuje hratelnost. Obtížnost si lze vybrat z několika předvolených, takže záleží jen na hráčově šikovnosti, jestli se mu podaří zvládnout všechny úrovně bez problémů. Vzhledem k některým inovacím se určitě jedná o poměrně zajímavý pokus. Za vyzkoušení hra Mushroom Farm Defender rozhodně stojí, a proto jí doporučujeme k vyzkoušení.

Mushroom Defender - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.