Penaltové rozstřely patří mezi nejnapínavější okamžiky ve světě fotbalu. Jakmile na penalty dojde, všichni mají nervy napnuté k prasknutí. Ve hře Penalty Fever si autoři vzali penaltové rozstřely na paškál. Rozhodně to není první a určitě ani poslední hra s touto tématikou, a proto se na ní důkladně podíváme, abychom zjistili, jestli stojí za naši pozornost.

Vaším úkolem bude vybrat si jeden z nabízených evropských fotbalových celků, který by rád vyhrál soutěž. Zajímavostí pro fanoušky českého fotbalu je přítomnost klubu AC Sparta Praha, za nějž si můžou zahrát. Pokud byste o Spartu nestáli, můžete si vybrat z opravdu poměrně široké nabídky klubů. Konkrétně volit lze z 32 účastníků. Jedná se ale pouze o kosmetický výběr, protože ve hře žádná jména hráčů neuvidíte. Soupeři pro jednotlivá kola jsou pokaždé automaticky nalosováni, takže se pravděpodobně budete utkávat pokaždé s různými celky.

Jak by se dalo odhadnout, vžijete se do dvou rolí. Nebudete tedy mít za úkol pouze střelbu na soupeřovu branku, ale zároveň se pokusíte zabránit co nejvíce střelám soupeře. Nejpodstatnější pro oba úkoly budou dostatečně rychlé reflexy a vhodné načasování. V každém zápasu vystřelíte na soupeře jako první, zatímco soupeř má právo střílet až jako druhý, což může být pro někoho lehká nevýhoda, ale pro jiného zase výhoda. Lepší by pravděpodobně byl náhodný výběr začátku, ale autoři se rozhodli jinak. Při střelbě musíte dvakrát kliknout - nejprve se kliknutím hráč posune směrem k míči, zatímco druhé kliknutí slouží k nastavení výšky a směru střely. Během bránění je všechno jinak a vystačíte si plně s jediným kliknutím. Brankář odhadne, kam soupeřův hráč vystřelí, což se vám objeví na obrazovce jako červený puntík. Vaším úkolem bude se na to místo dostatečně včasně trefit, aby brankář na místo mohl skočit a střelu vyrazit pryč.

Pokud se vám podaří postoupit do další fáze, získáte body, díky nimž bude jednodušší postoupit až na úplný vrchol. Ze začátku jistě budete mít trochu problémů s tím, aby se vám vůbec podařilo trefit prostor branky. Pravidla jsou poměrně jasná. Každý má k dispozici pět pokutových kopů, během nichž se může rozhodnout, ale také nemusí. Pokud se nerozhodne, pokračuje se nadále do úplného rozhodnutí. Podobné hry jsou např. Queen Peace CupStudy in the UK a Side Kick 2007.

Co se týká grafické stránky hry, nejedná se o žádný zázrak, v podstatě je všechno kromě brankáře a útočníka nezpracované. Standardem jsou zvuky diváků po exekuci penalt. Náročnost je pro začátečníka poměrně vysoká, protože naučit se vítězit nebude nic jednoduchého, jelikož branka sice vypadá velká, ale trefovat se do ní zpočátku pravděpodobně moc nebudete. Ale návykovost je obzvlášť pro opravdové fotbalové fanoušky velká, protože kdo by nechtěl dovést svůj oblíbený klub k vítězství v prestižní mezinárodní soutěži? Hra tedy za zkoušku stojí, ale velký dojem ve vás pravděpodobně nezanechá, protože na trhu se najdou určitě další hry zaměřené na exekuci a chytání fotbalových penalt. Rozhodně nepotěší, že v podstatě všechny týmy jsou stejně kvalitní, takže výběr týmu neovlivní výsledky zápasů, čímž je reálnost dosti snížena. Klidně se tak může stát, že se ve finále utkají týmy CSKA Sofia a Legia Varšava, což ve skutečnosti příliš reálné není.

Penalty Fever - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.