Pokud máte obavu z invaze nemrtvých, kteří by chtěli zničit svět a sežrat všechno živé, na co narazí, pak díky hře The Last Stand se váš strach ukáže jako oprávněný. Hordy zombií se řítí na vaše opevněné místo a vy je musíte postupně likvidovat, jinak nezůstanete naživu. Zajímavé je, že nemrtví chodí za potravou pouze v noci, takže během dne bude chvíle klidu na další činnosti. V noci tedy za každou cenu ubraňte své barikády, které vás ochraňují před krutým koncem života. Ve dne naopak pátrejte po dalších přeživších, zbraních a nábojích nebo opravujte, co bylo během nočního řádění poškozeno.

Ovládání je částečně na klávesnici, kdy k pohybu se využívají klávesy W, A, S a D, klávesa R slouží k nabití zbraně, kterou můžete změnit stiskem mezerníku. Samotná střelba a míření pak probíhá za pomoci myši. Na strukturu ovládání se dá poměrně rychle zvyknout, což napomáhá hratelnosti. Nepřátelé jsou poměrně odolní a pokud se dostanou až k barikádě, musíte změnit zbraň a sestřelit je za pomoci granátu. Čím více přeživších lidí se vám podaří najít, tím lépe, protože s jejich pomocí můžete dělat všechno rychleji během dne a také je využijete při bránění barikády, protože dokážou alespoň trochu střílet. Během jedné výpravy pravděpodobně žádnou zbraň nenajdete, hodně totiž záleží na tom, kolik času jednotlivým činnostem věnujete. Postupem času získáte přístup k opravdu kvalitním zbraním, s nimiž by obrana neměla být zásadní problém.

Počty nepřátel se ale též postupně navyšují, a proto je potřeba udržet si pozornost. Občas vyběhnou i rychlejší zombie nebo také psi, kteří jsou u barikády během jednoho krátkého okamžiku. Častokrát budete muset využít pohybu hlavního hrdiny, protože ostatní počítačem ovládaní spolubojovníci jsou poměrně slabí a nedokážou střílet s takovou rychlostí a přesností jako skutečný hráč, což ale platí hlavně ze začátku, protože postupem času se z nich stanou kvalitní pomocníci díky jejich počtu (jejich limit je ale omezen na maximální hodnotu sedmi lidí včetně hlavní postavy). Také jim nemůžete vyměnit jejich zbraně, které dostanou automaticky. Občas se stane, že o některou ze zachráněných postav přijdete při hledání zbraní.

Zvuky perfektně dokreslují atmosféru apokalypsy, kdy slyšíte hlavně svojí střelbu, zvuky nepřátel a hluk z okolí. Graficky hra nevypadá špatně, zombie se pohybují poměrně realisticky a krajina se tváří jako pravá. Model pohybu živých jedinců je vyřešen zajímavě, jelikož se můžete setkat třeba s kotrmelcem u zastřeleného psa, pokud ho dobře trefíte. Pro majitele slabších počítačů je určitě dobrá možnost snížit si kvalitu grafiky, která poté tolik nezatěžuje procesor. Občas se stane, že některé postavy zamrznou na hrací ploše a počítač je neodstraní, což může zmást hráče natolik, že po nich bude neustále střílet a mezitím mu uteče reálná hrozba. Na ukončení mise tento bug naštěstí vliv nemá. Aby toho nebylo málo, existuje ještě jedna zajímavá chybka v systému, kdy máte mít k dispozici pouze nalezené zbraně, nicméně pokud během hry kliknete na obrys zbraně ve spodní části, automaticky se vám objeví v rukou a můžete se zbraní manipulovat, jako kdyby jste jí již našli. To platí ale pouze v případě, že využijete myši a nebudete zbraně vyměňovat za pomoci mezerníku. Zde se totiž střídají pouze zbraně už nalezené. Celkově se jedná o poměrně pěknou hru, která ale nedokáže hráče zabavit na nijak extrémně dlouhou dobu.

The Last Stand - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.