Pro někoho mohou být hodiny fyziky skvělou zábavou, zatímco jiným lidem lezou krkem. Čas od času se autoři počítačových her pokusí fyziku zpopularizovat a použijí k tomu účelu nějakou hru. A když se to zkombinuje s poměrně oblíbenou zombie tematikou, může z toho vylézt zajímavý kousek. Autoři hry s názvem Zombie Physics si to alespoň myslí a my se nyní podíváme na hru z bližšího pohledu. V zásadě se jedná o logickou hru, kde dostanete za cíl zlikvidovat všechny nemrtvé příšery, které se vám dostanou do zorného pole. Kombinace zombie  a fyziky zní celkem lákavě, takže se pokusíme zodpovědět, jak se to vlastně hraje a jestli hra splňuje naše nároky na kvalitu.

Hra obsahuje na dvě desítky různých úrovní, v nichž nelze přeskakovat a musíte je plnit hezky postupně. Během první mise se seznámíte se základními prvky ovládání. Cíl hry je naprosto jasný - musíte pozabíjet úplně všechny zombie v úrovni. To se provede různými způsoby. Máte tak k dispozici veliký box, na který se klikne, vybere se směr, z jakého se na bednu zatlačí a poté již jen stačí kliknout na volbu Start a uvidíte, co se stane. Pokud nepozabíjíte všechny zombíky, musíte kliknout na volbu Restart a začít přemýšlet, jak úkol vyřešit lépe. Bednu musíte odstrčit správným směrem, aby dopadla na připravené bomby a ty vyhodily zombie do vzduchu. Zombie po sobě zanechají celkem slušný nepořádek a hra vypadá opravdu dost krvavě. Hra se ovládá poměrně jednoduše a naprosto si vystačíte s myší a jejím levým tlačítkem, čímž se provádí v podstatě veškeré herní úkony. Hra sice není časově omezena, ale dostanete určitý bonus, pokud se vám podaří úroveň dokončit dostatečně rychle.

Po startu mise se automaticky začnou odečítat body z fixně dané sumy. Další body můžete získat, pokud zombie trefíte do hlavy. V některých případech bude zapotřebí nastavit časovač, aby krabice spadly v kýžený moment. Během prvních úrovní ještě dostanete od autorů několik rad, čímž vlastně ukážou, jak by se hra měla absolvovat, což je celkem pěkné a nováčci se hned neztratí. Některé mise sice vypadají poměrně složitě, ale mohou mít triviální řešení. Tím se dostáváme k herní obtížnosti, kterou si sice nastavit nemůžete, nicméně autoři se jejího vyladění chopili sami a celkem se jim to povedlo. Postupem času se do hry dostanou i jiné postavy, než jen zombie. Jedná se o lidi, které nesmíte za žádnou cenu zranit, vždyť je přeci chcete před nemrtvými jen ochránit. To vypadá jako nová výzva!

Nebaví vás logické hry? Zkuste zombie krváčky - Earn to Die, Last Line of Defense a Days 2 Die.

Po celou dobu, kdy budete ve hře, si poslechnete celkem příjemné tóny hudby, jež nenudí. Po vizuální stránce se těšte na krvavé hody, kdy z nemrtvých naděláte fašírku. Herní interface vypadá přehledně a vše podstatné najdete ve spodní liště - odpočet bodů, úroveň nebo tlačítka na Start, Restart a návrat do menu. Jelikož se jedná o logicky zaměřenou hru, musíme zhodnotit, jestli jsou úkoly na dostatečné výši a můžeme prohlásit, že ano. Jednotlivé úrovně prověří vaše schopnosti přemýšlet a hra vypadá i trochu zábavně, takže se vám na konci může zdát, že skončila příliš brzy, i když počet připravených misí je slušný. Jedná se o průměrnou hru mezi logickými kousky, ale i přesto jí všem milovníkům žánrů můžeme s klidným svědomím doporučit.

Zombie Physics - recenze online hry. Máte rádi webové flash hry? My vám, na našem webu CPUnews.cz, přinášíme tipy na zajímavé internetové flash hry, které si můžete zahrát zcela zdarma na nejrůznějších serverech. K recenzi vybíráme pouze nejlepší online hry, které nám padly do oka. Věříme, že se vám naše herní tipy budou líbit a rádi si testované hry zahrajete na jednom z partnerských herních webů.